21 okt. 2008

What??

Vad är det som händer med mitt liv???
Helgen gick i hästens tecken (och skitsjukans) och idag var jag fast i stallet till kl.19.40.
(missade halva "Äntligen hemma" bara för det...)
Och dess förinnan hade jag släpats till "Granngården" av min mor.
Väl där upptäckte jag att "Granngården" är för henne vad IKEA är för mig!
(jag upptäckte även "BloggOlle" bakom kassan - nästan under den faktiskt - han mumlade nåt om kaffe!?)
Hon ryckte och slet och pillade och drog i allt.
Och sedan i kassan så hade hon handlade för mer än vad hon hade pengar till (hon använder inte kort...) så då kvittrar hon glatt till Olle i kassan att då får det bli faktura då!
Hon skrattade hela vägen hem.
Typ samma scenario händer mig fast på IKEA.
(det där med faktura har jag dock inte provat än)
Så nu har jag inhandlat lite (typ 100 kilo) ditt och datt till lille "Raffe".
Fråga mig inte vart det ska stoppas.
Det får mor min sköta om.

Jag ska i alla fall stoppa mig själv i säng nu.
Imorgon väntar skogen på mig.
Utedag med jobbet.
Gissa vem som kommer stinka grillad korv imorgon...

(Ni som har förmånen (??) att känna mig väl vet ju att det här med djur och natur inte alls är min melodi... Tur det är lov nästa vecka så jag kan slicka "såren" och återhämta mig...)

2 kommentarer:

Olle sa...

Jag blev människa senare...jag fick kaffe!!!! :)

Anonym sa...

Har du sån lyx och är ledig nästa vecka???