16 okt. 2008

Puh

Nu har jag kommit in från mörkret.
Har städat gården (läs: slängt all bråte bakom kåken).
Imorgon kommer det en barsk dam och ska fota huset.
Verkar vara ett gäng pensionärer som håller på med en bygdebok och åker runt och fotar hus i kommunen.
Hon var här i söndags och ville boka in en tid.
Och då fick jag stränga order om att städa gården.
Aj aj kapten sa ju jag och, ja, nu är det gjort.
Puh.

Denhär dagen var en såndär dag som började helt fel men som slutade, efter omständigheterna, väl:
Vaknade vid 4 inatt av att regnet öste ner.
Redan då surnade jag till.
Lilldottern skulle ha med skridskor och ridkläder och en halv utrustning till en häst.
Plus att jag skulle hitta regnkläder och paraplyer.
Sen iväg till jobbet och visste att jag skulle jobba ensam med tre vilda små musketörer men som en Gudagåva fick jag hjälp av en kollega som inte hade några elever just idag.
Puh.
Och jag skulle gå till badhuset med en elev som inte brukar ha kläder efter väder men just idag hade eleven paraply och stövlar.
(En blöt och kall elev är ingen glad elev...)
Puh.
Efter jobbet for jag direkt till en välkänd skönhetssalong i vår stad.
Dags för storstädning av porer.
Ett nödvändigt ont för mig.
Och jo då det känns ordenligt.
Men sen när jag låg med mask så fick jag tidernas skönaste skalpmassage.
Från helvete till himmel!
Puuuhh!

Så nu är denna dag snart över och imorgon är det fredag!
Sambon är på konferens/personalfest på Vildmarkshotellet till på lördag.
Puh. ;-)
Förra året blev de bjudna till Mallorca.
(jag var hur avis som helst...)
Men spriten var väl för billig och de flesta blev för fulla och misskötte sig något så nu får de bo på ett hotell för småungar.
Mitt i en djurpark.
Så kan det gå!

Inga kommentarer: