22 dec. 2008

Bara 2 dgr kvar!

Här är en bild på nya tunnan till vänster.
Däri är tidningsinsamlingen och till höger är pantflaskor.
Ordning och reda och grymt snyggt oxå!?


Lilldottern dekorerade ljuskronan med pepparkakor.
Blev helt ok faktiskt.
Snörena är från min kära bortgångna mormor.
Så förmodligen är de typ hundra år.
Den som spar hon har! ;-)


Tavlan är en bonad som mormor gjort 1957.
Den satte jag fast i en gammal ram som väl oxå har hundra år på nacken.
Inget glas eller bakstycke men vad gör väl det?
Julkorten hängde jag på ett grovt snöre i år.
(vill ju inte ha en massa rassel på kylen, som Lulu säger)


Och favvoljusstakarna(som tyvärr inte duger till att ha ljus i) fick lite granris.


Huset är dammsuget och julklapparna inslagna.
Och jag blev inte sjukare än bara lite förkyld.
I natt rann det vattnigt ur ena näsborren nå så förskräckligt.
Trött som jag var så orkade jag inte hämta snytpapper utan jag tog ett hörn av påslakanet och stoppade det med.
Vaknade till av att jag tryckt in halva påslakanet i ena näsborren! =)
Jo - jag vet: äckligt. Men är man trött så är man.
Berättade för sambon i morse om vad jag använt påslakanet till i natt och vips så blev det renbäddat i sängen.
Utan att jag behövde böna och be!

Nu tänkte jag damma lite men att rensa tidningshögen känns mer konkret så jag tror alldeles bestämt att jag går och fortsätter med det.
Återigen: Vill ni se fina foton så gör ett besök hos stordottern.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahah,,,man tager vad man haver att stoppa i snoken när det rinner te....