16 dec. 2008

Sluttampen

Nu är Lucia slut för i år.
Hade framträdande på jobbet i måndags.
Jag skötte tecknande och det gick riktigt bra.
Förutom att musikläraren spelade så långsamt så jag nästan fick mjölksyra i armarna! =)
(man kan få teckenblackout ibland...)
Barnen skötte även dom sin insats utmärkt.

På kvällen hade vi avslutningskonferens med jobbet.
Blev en promenad till gruvan med vätskekontroll efter vägen.
På Wärdshuset hade de problem med värmen så lokalen var ruggigt kylig.
Tur i oturen så var årets julklapp till oss alla en mysig fleecefilt som vi svepte om oss för att hålla värmen och humöret uppe.
Soppa stod på menyn och den var ju helt okej.
Kruxet var bara att den serverades i pytteskålar och ändå så räckte det inte till oss alla...
Stackars rektorn som ville ge oss en fin avslutningsmiddag.
Men vi kommer att minnas den länge! ;-)
Stora tabburaset på Wärdshuset...

Idag tog jag mod till mig och pratade med en doktor om en mindre angenäm åkomma jag dragits med ett tag.
(jag drar gärna ut på sånt - tänk om det är nåt farligt?
Det vill jag ju liksom inte veta.
Och vet jag inte om det så kanske det försvinner.
Eller inte.)
Resultatet blev att jag ska lämna blodprov gånger 2 imorgon och genomlida en väldigt oangenäm undersökning dagen före julafton...
Det var ju då jag skulle sippa glögg och ligga under granen och knapra praliner i väntan på dopparedagen!?
Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig...

Bara 3 dagar kvar innan jullovet är här!

Inga kommentarer: