17 dec. 2008

Inversion

Imorse luktade det kattpiss när jag studsade ut i bilen för att åka till jobbet.
Tänkte inte mer på det utan lät det falla i glömska.
Men så tågar jag in i killarnas omklädningsrum och känner pisstanken.
(tänker för mig själv att är väl tusan att killarna står och pissar i duschen...)
Men när vi kommer till klassrummet så luktar det även där...
Lite diskret börjar jag lukta på eleverna, en i taget, för att reda ut vem som är "stankbäraren".
Missionen misslyckas.
Och när vi går ut för att gå till matsalen så STINKER det nåt hemskt ute.
Vi började spekulera om gasläckor o annat otyg.
Men nu läste jag på Olles blogg att Vickiehickie tipsat om att det är en inversion som orsakat stanken.
Läs mer HÄR.
Se där!
Nu har vi lärt oss nåt nytt idag igen!

Vad mer kan jag tillägga annat än att nu har jag endast 2 dagar kvar att arbeta innan jullovet träder i kraft.
Då skall jag extraknäcka med vad som helst som generar kosing så jag får ihop till kvarskatten... NOT!
Jag ska "bare late mig"(som nog Emil i Lönneberga sa) faktiskt. Hoppas jag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha...du tyckte det oxå luktade kattpizz...som jag oxå tyckte men inte collegan H..hon tyckte det luktade stinkbomb...vi har allt olika "känslespröt" i näsorna :0)..

Lilla livet i Ingeborg sa...

Ahaa.. Nu förstår jag varför jag hela dagen trott att jag glömt någon blöjpåse ute eller i bilen:)