26 dec. 2008

Knäppare?

Nu mina vänner behöver jag er hjälp!
Vi har en nöt att knäcka.
Denhär mojängen nedanför fick min mor i julklapp av en familj.
Familjen i fråga gillar kluriga klappar så vi misstänker att de myser riktigt ordentligt nu när de lyckats ge bort ännu en klurig sak!? =)

Den går att skruva på så att "pinnen" i mitten skruvar sig.
Den går även att ta isär som ni ser.
Gjord av plast och gummi.
Nu till dilemmat:
Vad ska man ha den till???
Vi fattar inget.
Ingen ledtråd.
Ingen bruksanvisning.
Vår teori är att det är en nötknäppare.
Rätt eller fel?
HJÄÄÄÄLP!
(jag vet att en eller annan bloggläsare sitter inne med det rätta svaret!)




1 kommentar:

Anonym sa...

Jag frågade H men han kundei nte komma på ngt klurigt...kankse ngt man använder till att pressa apelsin eller ngt dylikt....