24 dec. 2008

Julresumé

Asså jag kan inte hålla mig:
Hur nördigt är det på en skala att sitta och blogga på julafton...??

Men det är nu den riktiga julefriden infunnit sig.
Lilldottern sitter och spelar nya tvspelet, stordottern pysslar med nya kanintransportburen, sambon läser sin julklappsbok och jag har packat upp och pillat på alla fina julklappar.
Vi har varit hemma hos min mamma och styvpappa och firat jul med syrran och hennes familj.
En liten, lugn jul.
Lite snö kom det så allt blev vitt och fint.
God mat och lagom med paket.

I morse, hemma, så öppnade jag ett paket (vi får öppnat ett varsitt på julaftonsmorgonen)
Och det var min efterlängtade "NumberOne"radio.
Vilket kanonljud.
Vilken design.
(Vilket pris...)
Den är så mycket bättre än jag vågat tro.
Och enkel.
Stordottern kopplade i sin iPod och det liksom bara funkade på en gång.
Så ska det vara med tekniska prylar: snyggt och användarvänligt!
(kanske därför det blir dyrt?)


Me like. A lot.
-Tack sambon!!


Här sitter en liten väluppfostrad (?) gosse hemma hos mormor och väntar på att få öppna paket...
Faktiskt så fattade han nog inte riktigt att det verkligen var paket.
Som går att öppna.
Och innehåller läckra grejor.

Men så fick han lite hjälp på traven och då gick det upp ett ljus!

Och för varje paket så gick det bättre och bättre att öppna!
Han blev så glad för varje paket.
I ett av paketen var det bestick som vi köpt till honom.
Han håller upp dem högt framför sig och utbrister ett rungande "WOOOWW!!"
För en kartong barnbestick liksom. =)


Och även våra barn blev överlyckliga för alla saker.
Stora som små saker.
De till och med tyckte att vissa saker var "för mycket".
Härligt.
Så ska det vara!
Och de tycker även att det är jättekul att få ge till andra och det är viktigast av allt tycker jag!
Eller hur!?

Systeryster har en lättsam inställning till högtider och firande av alla de slag.
Hon tycker att det blir för stissigt och stressigt.
Så här sitter hon nu på självaste julafton och gäspar på en stol mitt i paketöppningen...
Hm.
Sambon högg in direkt på boken jag köpt till honom.
en bok om Mötley Crüe.
Den verkar innehålla mycket "smaskens" av både det ena med det tredje...
Ha nu en fortsatt trevlig, skön jul alla vänner!







Inga kommentarer: