18 dec. 2008

Snurrigt

Idag har det varit en snurrig dag.
Den förra var oxå lite oklar.
Och kanske även den före den.
Tror alldeles bestämt att hjärnan min tagit ut julledigt i förskott...

Imorse traskade jag ut för att ta in tidningen bara för att finna brevlådan var tom.
Morgontjurigt så drämmer jag igen locket så förmodligen halv grannskapet vaknade.
Bauhausbladet fick stå för underhållningen när jag käkade frukost. Kul...
Innan jag drog till jobbet så sprang jag ut till brevlådan igen.
Fortfarande ingen tidning.
Blev om möjligt ännu tjurigare.
(skitlöjligt - jag vet...)
Skickade iväg ett sms till grannen om att vi inte fått nån tidning. (vi delar på tidningen. Jag läser först och sedan får dom den när jag drar till jobbet)
Då säger lilldottern snusförnuftigt:
"Men det ska väl inte ha kommit nån tidning idag när det är torsdag?"
Hoppla hoppla - jag hade fått för mig att det onsdag...
Vilken glad överraskning: redan torsdag!
Blev ännu ett sms till grannen där jag förklarade att det visst var torsdag idag.
Startar racern och ska köra iväg när lilldottern försynt påpekar att motorvärmaren sitter i.
Oouups.

Jobbet förflöt ganska väl. Några mindre fadäser men det skyller jag, och fler med mig, som "arbetsskada".

Efter jobbet drog jag till "Granngården" för att handla lite smått och gott.
Stordottern följde med.
Träffade "Olle"! Hej hej!
Plockade på mig en hel del.
(röda prislappar har lätt den effekten att man vill hamstra riktigt ordentligt)
Framme i kassan visar det sig att mitt kort saknar täckning.
Ooups.
Glömde att jag handlade en hel del igår...
Och plockade ut kontanter som jag nästan gjort av med.
Snabbt hem och hittade en 5hundring i en gömma och sen tillbaks och löste ut grejorna.
(blev uppläxad av stordottern både på ditvägen och hemvägen)
Och när kvällen kom var jag så trött så jag skulle hämta pizza.
Har vantar, bilnycklar och stämpelkort till pizzerian i handen.
Tänker ta på mig vantarna och ska hålla i stämpelkortet med tänderna för att inte tappa det varvid jag kör in bilnyckeln i näsan!
Ajajaj...
Ikväll ska jag lägga mig tidigt.

1 (EN) dag kvar till jullov!

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

Grattis!! 0 dagar kvar. passa på, njuuuuuuut

Lilla livet i Ingeborg sa...

Haha! Du behöver ledigt kan jag tro:) Jag kan trösta dig med att jag är precis sådär ALLA dagar!