28 sep. 2008

Blablabla

Räkningarna är betalda.
Fick skrapa lite här och lite där för att få det att gå ihop.
Nu får jag ligga lite lågt på handlingsfronten...
Och så får jag nog lov att lägga ner nåt jag precis börjat med:
Nätshopping.
(kläder på postorder har jag dock sällan köpt tidigare och numera aldrig faktiskt)
Klickade ju hem två böcker för nån vecka sedan.
Smidigt och fraktfritt. Alldeles för enkelt.
Så häromdagen klickade jag hem en poster som alla kära indredningsbloggare har.
(i ett svagt ögonblick hände det)
Enkelt men alldeles för dyrt + frakt på 45:-!
Många bäckar små...

Lilldottern ligger och fryser/svettas för fulla muggar.
Ingen skola för henne imorgon.
Återstår att se hur det blir för mig: VAB eller jobb.
Hon vill inte vara ensam hemma säger hon.
Och jag som var hemma för tre veckor sedan...
Vad kämpigt det är att behöva slitas mellan barn och arbete.
Hur jag än gör får jag dåligt samvete.

Inga kommentarer: