13 sep. 2008

Ottan

Upp av väckarklocka idag.
Brukar undvika det så gått det går när det är helg.
Även om jag inte sover hela dagen så är det ju så skönt att dra sig.
Men idag fixade jag håret på en voltigör.
Och voltige är en morgonpigg sport ska ni veta...
Fast kliver jag upp tidigt så är grädden på moset att då hinner jag ju oftast slänga mig på soffan och slumra en stund! =)
Imorgon ska jag upp till voltigen igen.
Så därför slår jag två flugor i en smäll och låter barnens kusin lilla H sova här.
Hon är fasligt morgonpigg, men nu ska jag ju ändå upp tidigt imorgon så då passar det ju bra med en liten ljushårig, vandrande väckarklocka!
Lilldottern håller på och lär henne klockan nu och visar att står den på 5 så får hon inte kliva upp...
Då är det natt faktiskt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kom den lilla ljus väckarklockan och väckte er som hon skulle ,eller???

Anonym sa...

tiindra i inlägget innan...

LoWa sa...

Hon hade vaknat 5 men somnat om sa hon.(tack gode Gud) Så jag väckte faktiskt henne när jag klev upp 20 över 7. Så nu går jag bara runt och gäspar! Sätter jag mig så somnar jag...