20 sep. 2008

Shopshopshop

Först så vill jag utdela varningar för vissa läsare:
1. Läsare som inte är intresserade av konsumtion och inredning. Läs inte detta inlägg utan surfa vidare till nåt intressantare.
2. Sambos. Särskilt om du råkar vara min. Läs inte utan surfa vidare till "jakt.com" eller nåt.

Okej - here we go (again):
Igår drog jag och lilldottern till storstan och shoppade.
Jag hade laddat kortet ordentligt.
Tyvärr så hittade jag inte riktigt det jag skulle ha men jag passade på att handla lite annat som jag egentligen inte skulle ha...
Kläder blev det dåligt med dessvärre.
Jag måste hitta varma kläder för jag fryser faktiskt.
Idag tog jag en tur ner på "byn".
Markanaden satte jag inte min fot på men jag klev in i en hel del affärer.

Jag köpte ett snyggt silverhalsband till min Waranbricka.
Jag är trött på att ha den i ett snöre runt halsen.
Ironiskt nog så har jag alltid hatat att ha halsband och nu är jag dömd till att ha ett runt halsen resten av mitt liv...


Sedan trasakade jag vidare till Blomsterverkstan och kikade eftersom de har flyttrea.
Denhär fina zinkkrukan blev min för halva priset=100 riksdaler.
(sen att den hade en buckla gör faktiskt inget - hallå: 100 kronor liksom! Nästan gratis ju!)
By the way:
Brevid krukan står min favoritväxt ute: chokladblomma!
Har köpt en sån 2 år i rad. Blommorna är mörkt, mörkt röda och luktar kakao.
Mmmmm!


En ny matta till sovrummet köpte jag på Kamprads varuhus.
En sisalmatta.
Stickig och rejäl. (precis som jag!)
Här sitter jag just och precis nu, för här är datorn.


Och här ser vi vad lilldottern kommer att få pimpa sitt rum med.
Svart och cerise.
Hon har själv valt.
Korgarna högst upp är från IKEA.
I dom kan hon ha mycket skrot.
Kakfatet ska hon ha smink och smycken på.
Det och den coola lampan är köpt på älsklingsaffären Nordik.
De två svarta amplarna och cerisa korgarna köpte jag idag på blomsterverkstan för halva priset.
Tänkte att hon skulle ha pennor i de cerisa korgarna.
Lär väl visa sig om hon oxå tycker det...


Slutligen så köpte jag en fin plåtburk för plåster och bandage på Nordik.
Den får bo i badrummet.

Men om ni promt vill (troligt...) veta så har jag köpt en hel del mer oxå.
Mycket smått och gott blir det.
Håller på med ett litet projekt nu som jag glömt ta förebild på.
Men en efterbild kommer i alla fall!
Om det blir bra dvs...
Nu är det färdigshoppat för denna helg för i sista affären gick plånboken sönder.
Jo - det är sant: dragkedjan har kraschat så nu kommer jag inte åt kontanterna.
Men å andra sidan så har jag väl inte just nå stålar kvar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Chokladblomma, flyttrea på blomsterverkstan, att jag har missat nått sånt.
Ska nog ta mej en kik på måndag, om det finns nått kvar att inhandla. // Riktigt najs blogg. Jennie

LoWa sa...

Hello igen! Ganska urplockat på Blomsterverkstan (faktiskt även innan JAG handlade) men jag misstänker att de fyller på vartefter de flyttar. Tack för beröm! Bilderna was just for you!