21 sep. 2008

Kaboom


Nu släpper jag bomben:

Vi har skaffat häst!
Jag är den absolut sista som skulle skaffa häst.
Har aldrig varit en hästtjej.
Kan bero på att min mamma är en hästmamma och hade jag velat hade jag fått ha häst.
Men se det ville jag inte.
Min syster ville dock och så blev det, så nu har min mamma typ 3-4 hästar. (ja ni märker vilken koll jag har...)
Och så gick ju lilla "Tuttan" och dog.
Dagen efter fick vi veta att en liten shettis som lilldottern hjälper till att rida ska säljas.
Ödet-slumpen-högre makter!?
Och då tyckte min mor att vi kan testa att ha den på foder hos henne.
Går det bra så köper vi loss den.
Lilldottern kommer inte kunna rida den så många år till men då funkar den som sällskap åt de andra hästarna.
Så så kom det sig att vi blivit med häst.
En liten "Raffe" är det.
(Tilläggas kan att sambon har hästskräck.
Att sitta på läktaren på Sorf ger honom kalla kårar och svåra svettningar.
Och faktiskt så känner hästarna av det för är han med så blir hästarna väldigt underliga...)


6 kommentarer:

Cissibitar sa...

Men du är mig en riktigt baddare på att shoppa. Inte nog med alla prylarna, en häst också! Grattis till flytet. Jag var på seans i går. Fasen vad häftigt det var alltså. Jag vill gå igen. Inte gå igen som ett spöke alltså utan få uppleva seans igen.

Anonym sa...

Grattis till att ni blivit med häst! Det är kul med häst och ungarna lär sig massor och blir ansvarstagande individer (för det mesta).

Annis

Annis sa...

Tänk att du gissade rätt Lotta! Seans var det ju!

Anonym sa...

Hahah...har du gått och blivit häst morsa...det var det sista jag kunde tänka mig, faktiskt...Trodde nog att det var ngn kanin till eller ngt anant mindre djur...Inte en stor häst (ja, den är sörre än en kanin)
Jätteroligt...nu är ni flera hsätägare i släkten :0)....

Anonym sa...

Hej hej! Färgen jag målat med i hallen är en färdigblandad kulör från landora. Hyffasd färg att måla med. Kulören heter granit.

Vickiehickietorian sa...

http://www.bangbogard.se/