29 sep. 2008

Hemma

Jag blev hemma.
Skulle nån kunna gå och jobba när en liten 39.3-gradig dotter sitter och gråter krokodiltårar med huvudet i spyhinken?
Jag kunde inte.
Hade tänkt åka hem på rasten och sen ev försöka ta ut komp sista timmen.
Men ibland blir det inte som man tänkt sig...
Nu tänker jag passa på och göra sånt jag inte brukar hinna:
Sätta in räkningar i pärmar.
(aptråkigt - särskilt när man ligger 5 månader efter)
Bädda rent i sängen.
(inte heller kul, men nödvändigt emellanåt)
Ringa samtal till försäkringskassa,landsting och kommun.
(tråkigt och tidsödande. Kräver en heldag för att sitta i telefonköer)
Fylla i och posta blanketter till ovan nämnda ställen.
(kan vara nog så klurigt. Och tidsödande)
Lägga in tvätt i garderoberna.
(högen i tvättstugan är i stil med Mount Everest)

Och sist men inte minst:
Passa på att ta en liten tupplur på soffan! =)
Det mina vänner, det är ljuvligt lyxigt!

Jaha ja, nu undrar ni var den sjuka dottern komer in i sammanhanget?
Hon ligger utslagen på soffan och flåsar.
Men jämna mellanrum går jag dit och erbjuder mina tjänster i form av servera dryck, ta på/av filt/pyamas och klia ryggen.
Bägge våra barn är av den sorten att när de är sjuka så bara ligger dom.
Ligger och stirrar ut i tomma intet tills de frisknar på sig.
Himla behändigt. ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker det var bra att du var hemma med tösa...Passa på medans du kan för nästa år så är det stopp med det....Då måste man ha goda skäl att få vab av föräkringskassan...
Jag hade kvitto hos läkare en gång med grabben men tji fick jag...Inte sågj ag nga pengar för det...
det ärk alrt att är man så sjuk så vill man han ngn hemma även om man kanske ändå bara ligger och sover..det är bara vetandet om att ngn finns där...