6 sep. 2008

Vill - måste - borde

Har så sakteliga börjat ana att jag kommer överleva denna förkylning.
Puh.
Så nu börjar det snurra i huvét av både ditt och datt.
Tror det börjar bli dags att göra en lista på "VILL göra", "MÅSTE göra" och "BORDE gjort".
För just nu gör jag ingenting av den enkla anledningen att jag inte kan strukturera upp göromålen.
Eftersom sambon hållt på (jo just det, imperferkt, för nu skulle han visst till Rockland på nån gubbspelning mitt i kaklingen...) med toan så är tankarna där.
Måste tänka ut hurudan spegel, hängare, lampor och kran jag (eh...VI) ska ha.
Sånt suger energi och då är det lätt hänt att glömma alla måsten.
Och så har jag stått och kliat mig i skallen för allt annat jag vill göra.
Nu är det höst och dags att börja boa in sig igen.
Hade tänkt stänga ner trädgården i helgen men en förkylning och en jävla massa regn kom emellan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig!!!
Inte kul med förkylning som inte riktigt bryter ut....