18 sep. 2008

Gälly

Nu befinner sig sambon på nattåget upp till Gällivare.
Han kommer vara framme imorgon kl.14.
Det är en bit dit...
Hans pappa, min svärfar, bor där och de ska ut och jaga och kolla på skog.
(Jag blir så sotis. NOT!)
Så även om jag är mycket ensam så är det alldeles speciellt att vara ensam (ja förutom barnen då) när det är helg.
Den här helgen och veckan ska jag måla om pärlsponten i köket.
(från diarre till vitt)
Jag har upptäckt att sambon lättare accepterar förändringar om de blir gjorda när han inte är här och ser det hela.
(Naturligtvis så är han förvarnad.)
Det gäller att liksom smyga in förändringarna lite pö om pö.
Men å andra sidan börjar han bli härdad.
Det händer nog alldeles för ofta att jag kånkar saker hit och dit!
Å andra sidan så är det inte ofta han behöver hjälpa till att kånka.

Det är starka döttrar jag har! ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du och min H skulle passa ihop tror jag i det där "göra dampet" som jag kallar det....medans din J och jag skulle passaa ihop med "soffta dampet"...Du har ta mig sjutton alltid projekt på gång tror jag...Skulle jag vara hemma själv så skulle jag sitta vid datorn i ngt bildprogram....och inte lyfta rumpan....Du är duktig du....önskar jag att jag hade detta med lite inredning i mitt huvud oxå...

Anonym sa...

hoppas du får en skön vecka. vart nyss bjuden på middag och premijär (stavningen) doppet hos G och B imorrn kväll. så ja kommer oxå få det skönt. funderar på att lämna bort lillaE men hon är ej van att sova borta, så vi får se. god natt önskar favo g´rannen

LoWa sa...

Tiindra: Jag önskar jag var mindre intresserad... Skulle spara oss mycket pengar. Å andra sidan så är jag inte fanatisk och byter ut allt för bytandets skull. Saker ska betyda nåt och ha minnen. Det är viktikgast!
Mimmi: Ja det är kul att tunnan kom till användning. Här hade den blivit brasved! Ha kul! Vore nice om det var minugrader och snö när ni badar!