25 sep. 2008

På turne

Vad tror ni dagens samtalsämne varit?
Skotten i Finland?
Försvunna Caroline?
Räntan?
No, nope, nä!
-Gallerian är det som det talats om.
Vad sägs om kö ner till Natti.
7000 besökare på en halvtimme.
Lika trångt som i Stockholm på en lördag.
Det är lite av vad jag hört.

Och såklart var jag tvungen att se det med egna ögon!
H&M: Sådär. Tråkigt. Murrigt. Dammigt. Litet.
Kappahl: Fräscht, ljust och fint. (men ni noterade väl vad fula draperier provhytterna på övre plan hade)(VA? Gjorde ni inte det? Hur kunde ni missa??)
Hemtex: Nice och prydligt men kanske lite tråkigt.
Eurostore: ???????? Nä - inget för mig...

De andra butikerna ögnade jag förbi lite bara.

Men *trumvirvel*
VINNARE är:
Blomsterverkstan!!!
Härligt utbud med inredningspryttlar.
Massvis med Bruka Design.
Och kanonpriser på Bruka.
(jodå det har jag stenkoll på)
Me like!
Me love!
Me can´t get enough!
Me buy!
(lite synd bara att Bruka kan bli lite för vanligt men å andra sidan så funkar IKEA fast alla har det - min smak är inte originellare än så!)

Pratade med grannen om Gallerian och vi sa att det känns liksom inte som "Sala".
Det känns som den bara är här tillfälligt.
"Galleria on tour 2008! Skynda fynda - imorgon packar vi ihop och drar vidare till Nykvarn"
Typ.

2 kommentarer:

Myownhome sa...

Vilken lyx med bra pris på Bruka produkter. :D

Och Bruka tröttnar man ju inte på! :D

Annis sa...

Låter trevligt. Har själv inte varit in ännu. Borstat häst som vanligt =)D. Åker ibland till Galleria Granngården förståss. Jag vet ju inte ens vad Bruka är? (skämmas?)

Mina döttrar sa sak samma: "När man är där inne känns det inte som man är i Sala utan mer som i en större stad".

Trevlig helg!