31 aug. 2008

Fredag

Tjoho och tjohej så blev det helg!
Den invigdes med ölprovning hos en föredetta kollega.
Hennes son driver en pub och är således ölexpert.
Vilket jag inte är...
(och kommer inte att bli heller)

Vi fick först välkomstdrink, förrätt och varmrätt.
Sedan drog ölprovningen igång.
Här häller han upp ett spontanjäst öl.
Alltså typ det vikingarna drack eller om det till och med var före deras tid.
Smakade F-N.
Så nu vet jag det.

Sedan fortsatte vi med olika öl av alla de slag.
Fick veta mycket vi inte hade en aning om.
Öl är en komplicerad dryck.
Mycket hänger på väder och vind.


Här lutar både jag och ölen...
(blev lite susig i halvlek...)

Men en trevlig kväll var det absolut.
Tidigare har vi haft vinprovning (inte heller min grej) och chokladprovning (DET var min grej!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att jag inte var hemma och kunde följa med....för detta hade jag gillat :0)!!!!