3 aug. 2008

What to do?

Imorgon börjar sambon jobba igen efter 4 veckors semester.
Den 5:e sparar han till fågeljakt i höst.
Jag har typ 1,5 vecka kvar innan det är dags att släpa sig tillbaka till jobbet.
För första gången på ungefär 6-7 år så ska jag få jobba med en annan kollega.
Min "ordinarie" kollega provar ju på nytt jobb.
Det ska bli spännande att prova på att jobba med en annan lärare.
Och jag vet sen innan att läraren är en riktig go och glad tjej! ;-)
Och så blir det "nya" elever oxå.
Jag känner dem sen innan och dom känner mig sedan fritids och andra gemensamma aktiviteter.
Eventuellt ska jag få vara resurs i nån annan klass/skola oxå.
Köpte en jobbkalender häromdagen och var faktiskt in och kollade jobbmailen.
Det gäller att smyga igång, mjukstarta, lite försiktigt efter dethär långa, härliga lovet!
Men nu vill jag göra det bästa av de sista dagarna.
Vet bara inte vad som är bäst?
Måla sovrummet?
(kul men jobbigt)
Måla pärlsponten i köket?
(hm-tror inte sambon är mogen för det än, kan bli en chock för honom)
Röja uthuset?
(vilket spännande liv jag lever va!?)
Hälsa på alla släktingar i dalarna?
(men hälften av dom är ju kvar på Öland...)
Ligga i hängmattan med bra böcker?
(I like)
Hitta på aktiviteter med barnen såsom Grönan eller nåt?
(helst inte...)
Baka?
(Nice-kruxet är att jag äter upp alltihop)

Grejen är den att jag tror inte jag behöver fundera så mycket vad jag ska göra sista dagarna.
De börjar redan bli uppbokade både hit och dit av både skoj och mindre skoj grejor.
En sak som är säker är att det är förbaskat skönt och lyxigt att ha sommarlov!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hemma uigen efter drygt en vecka i tännäs! I like it!!! Skog och renar med tjärnvatten som vi får hämta....
Vi får väl kankse försöka med en date i slutet av veckan, eller vad säger du????