31 aug. 2008

Söndag

Dagen idag har gått i rönnbärens tecken.
Plockade en hög igår som jag satt och trädde på tråd.
(jo då - till och med sambon höjde på ögonbrynen... Ibland får jag en känsla av att han tror att jag inte är riktigt frisk...)
Ett mycket effektivt sätt att försvåra för mig själv att gräva i chipsskålen.
Fingrarna blev väldigt kladdiga och luktade surt av rönnbären.
Vad det blir av dom trådarna (ca.4 m) vet jag inte än.
Kanske nåt till julgranen?
Det får visa sig.
Skapande är en process.
Eller ren terapi.
Välj själv.



Men idag slängde jag upp det som var över i ljuskronan.
Blev snyggt.
Får se hur det ser ut när de torkat.





Och lite hamnadepå ljusfatet.




Och bottenskrapet fick plats på dethär fatet.
Rönnbär är finare än de smakar.
Tur man kan ha nån nytta av dom...




Inga kommentarer: