12 aug. 2008

Nagel i ögat?

Vilken underbar dag - vaknade med ont i ögat och det rinner som f-n.
Plockar ur linserna och får gå med fulbrillor.
Sen på stan och vaxa benen.
Då rinner BÄGGE ögonen.
Traskar till optikern och hon ser att jag har ett sår på ögat.
Domen lyder: brillor i en vecka och sen återkontroll. Inga linser...
Kollade på nya brillor: de billigaste glasen kostar 3000.
Och då tillkommer bågen...
Är det konstigt att jag var tvungen att baka hallonpaj som tröst.
Med vit choklad i. Och vaniljvisp.

Idag var det min näst sista lediga dag.
Imorgon är det min sista lediga dag.
Farväl sommarlov - jag saknar dig redan...

3 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

jaha, nu är ju jag så virrig... men jag har för mig att du sa något om teckensnittet på bilden? det går att ladda ner; joyful juliana heter den, kan du gissa varför jag laddade ner den?

ha en riktigt skön sista dag på sommarlovet!

Anonym sa...

ja har en vecka kvar , inatt ska ja sova i den nya sängen e skulle sova i farfars växai säng (kasta ut spjälsängen.) hon lade sig vi läste barbapappa o sagod natt, efter en stund hör ja hur hon mummlar , när ja kommer in ligger hon i vår säng o tycker att pappa ska ta hennes säng o mamma o e ska sova i nya sängen. så hon fick sommna där så får ja lyfta över henne (om inte s går med på att sova i e:s lilla säng. favogrannen säger god natt

Anonym sa...

Åh,,,då kanske man skulle ha kommit över och smakat kanske...Få se vad tiden rinner iväg...D skai n och fixa håreti dag vid 16...
Jag tog ledigt nästa vecka oxå och det skulle jag kanske inte ha gjort...För min inskolning som skulle komma om 3 v kommer nästa vecka..så jag får inte den lilla tösa...en förälder som jag redan har haft...alltid lite l'ättare då..fan,,,,Nu undrar jag om jag inte ska börja jobba ivarjefall...
Men vikarie är redan ordnat...hmmm...