2 aug. 2008

Paradise

Känner att jag är lite trög i starten vad gäller bloggning.
(vad gäller det mesta för den delen...)
Just i detta nu är min kamera på väg hem från Öland och beräknas landa hos mig imorgon kväll.
Till dess får jag hålla till godo med grannens bilder.
Och de är ett strå vassare än mina må jag säga.
Är tydligen skillnad på kamera och kamera. Och pris och pris...
Och enligt stordottern så ska man ange fotografens namn för copyrighträtten skull.
Så här kommer hans artistnam: "Öland sett ifrån Mästerfotografen"


Här i denna enkla boning har vi tillbringat 10 dagar med sol, värme, havsvindar och salta bad!
Bor man här så är det du och havet liksom. Och 100 kossor typ.
Stugan ligger mitt på den östra sidan av Öland. Precis vid havet!
Första 5 dagarna campade vi ihop med Gulagrannarna; L, L och unge herr A, och de andra 5 dagarna delade vi med systeryster och hennes sambo och lille son A.
Stordottern kom ner tillsammans med systeryster.
Som 16-åring kan det vara tufft nog att bo isolerad med hela familjen i en liten stuga utan vare sig el eller vatten.
5 dagar var alldeles lagom tyckte hon.
Lilldottern ville bli kvar på Öland men mutades hem med att hon skulle få åka till mormor när vi kom hem.

-Nu tryter orken så på återseende mina vänner!

Inga kommentarer: