11 aug. 2008

Husesyn

Min moster och "Svensken" har byggt sig ett hus i Dalarna.
Hon har väldigt roliga och knasiga ideér vad gäller hus, min moster.
Och hon förverkligar gärna ideérna!


Ena halvan av huset är utformat som ett tornrum.


Altanen löper runt tornrummet.
Ni ser väl sjöutsikten!
Här vid den sjön är jag uppväxt.


Här ser man tornrummet lite från ovan.
Jag står på stegen till loftet.
Läshörnan till vänster.
Matsalsdel några trappsteg nedanför..
Vardagsrummet skymtar nere till höger.
Och köksbordet är nedanför mig.
Mitt i tornrummet har hon en trädstam! En riktig!
Übercoolt!


Utsikten igen.


Höga fina fönster med sten och uplightbelysning nedanför.


Här är vardagsrumsdelen med ett sovloft ovanför skafferiet.
Stegen står där för att "Svensken" skulle vattna blommorna.


Köket med trappan till sovloftet.


Takhöjden är rejäl och akustiken är kanon.
Här kan man vara många utan att det blir stojigt och jobbigt.
Tyvärr så tog jag inget kort på badrummet men där finner man små lampor i golvet och ett träbadkar.
Min moster vågar verkligen ta ut svängarna!
Tack för titten!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkligen, verkligen snygg kåk måste jag säga....