15 aug. 2008

Jobbstart

Jahapp så har jag då jobbat 2 hela dagar.
Höstlovet närmar sig med stormsteg. =)
Himla kul att träffa alla kollegor!
Och några elever har jag oxå träffat!
Men skönast är att ha lov.
Så är det bara.
Vad gäller jobba så har jag så svårt för det med att "upp och iväg" vareviga morgon.
(ändå går jag upp i väldigt god tid för att slippa stressa - men upp lär man ju. Och iväg.)
Det stör mig.
När jag jobba natt så var det ju inte så.
Men det hade sina nackdelar oxå med nätterna.
Men som summan av kardemumman, gräddet på moset och russinet i kakan så kommer jag att börja lite senare 2 mornar.
Men vad hjälper det när barnen ändå ska upp...
Kanske innebär det att jag kan köra dom och sen hem och käka frukost i lugn och ro. Typ.

Fredagkväll och klockan är 21.42.
Jag funderar allvarligt på att stupa isäng.
Så jag är pigg och alert tills på måndag.
Plikten framför allt.

2 kommentarer:

Annis sa...

Måste du upp och skicka iväg dina, eller skjutsa? Men det är väl dags att börja övningsköra med ena typ? Moppe? Cykel? jogga? Mornar är värst, inte jobba!

Trevlig helg!

Anonym sa...

Vad skönt att det blev 2 dagar ivarjefall som du får börja lite sent och ta hand om dig själv 8efter att ha lämant barn) och hemmet innan du åker och jobbar "ler".....
Barnen är välkomna imorrn!!!!