31 aug. 2008

Lördag

På lördagen kom min killkompis från dalarna ner till oss.
Ni kanske minns han vars möbler jag dragit runt.
(skrev om det i ett tidigare inlägg)
Jag är ju numera hans personalshopper vad gäller inredning.
Klädbiten sköter han så bra själv.
Han och jag drog till Vås och köpte lite grejor till hans lägenhet.


På Nordik köpte han en lampa från Kartell.
Grymt snygg.
Den hänger numera i hans kök.


Sedan köpte vi en komatta till vardagsrummet.
Kändes lite makabert och stå och bläddra bland döda, platta kor...
(och de kändes precis likadana att klappa som kossorna på öland...)
En svart/vit blev det.


Sen landade vi på Hemtex och köpte snygga sängkläder från Marco Polo.
Han vill ha Lexington men jag förbjuder det och tvingar honom köpa "pirat-Lexington".
Dom är inte heller gratis.

Sedan köpte vi en svart lampa med kromad fot till vardagsrummet och dörrmattor i sisal.
Kommer bli grymt snyggt!
Ska åka till honom och pimpa resten.
Ännu är det mycket som fattas!
Sen kommer ni få se bilder på hela härligheten.
Vare sig ni vill eller inte! =)
En mycket intressant upplevelse var det att handla satan utan att det sved i MIN plånbok! =)
Och han tyckte det var en intressant men JOBBIG dag att få följa med en shoppinggalen kvinna på uppdrag.
Han kroknade ganska tidigt och började tjata om mat och allt vad det var.
Och han tog varje tillfälle i akt att sjunka ner på en bänk, eller en soffa och på MIO i en säng faktiskt.
När det kommer till shopping är jag grymt uthållig!
Som en Duracell-kanin.

Inga kommentarer: