6 aug. 2008

Kanonkväll

Vilken dag det blev med sol!
Inte en droppe regn. WOW.

Röjde lite i trädgården (hate it) och slet dän ogräs och sågade ner ett litet träd.
Skönt att ha det gjort.
Våran gård är onödigt stor.
För några som inte gillar trädgårdsarbete...

Åt på Måns Ols med några kollegor och några före detta kollegor.
Det var himla trevligt!
Mycket surr om allt och lite till.
Maten var god och jag är proppmätt fortfarande!
Om en vecka är lovet slut och jag känner ingen längtan till jobbet, men visst saknar jag kollegorna.

När jag kom hem var kristallkronan i sovrummet borta.
Jag famlar i mörker.
endast dataskärmen lyser upp mitt sovrum.
I utbyte har det lämnats en spotlightsskena.
Men jag är inte ledsen för det.
Tvärtom faktiskt!
Enligt Feng shui så är det kristallkronans fel att jag är så trött, negativ, sötsugen och har fått trojaner i dotterns dator.
Så nu kan det bara bli bättre!
Bort med gammalt och in med nytt.
Det ska bli min melodi.

Imorgon vankas det shopping och sedan äta borta igen.
Det börjar bli en vana!
(var i storstan igår oxå shoppade)
Shoppa på dagarna och äta borta på kvällarna. I like.

Inga kommentarer: