8 aug. 2008

Bortamakeover

Befinner mig i en lägenhet i rödfärgsstaden.
så långt allt väl.
Mätt och belåten.
Lägenhetsinnehavaren är i desperat behov av en lägenhetsmakeover.
Han har kommit till insikt om det för längesedan.
Nu har han och jag, här på kvällskvisten, flyttat runt tre byråer, min sambo, en soffa, slängt ut en lampa och en matta och ett hallbord med tillhörande spegel. Puh.
Nu kan här anas lite Feng shui.
Men nu när jag formligen sprutar ur mig ideer så har bägge killarna veknat.
Det stånkas, stönas och koncentreras mer på öldrickande än möblering...
Snacka om att snubbla på målsnöret...
de var ju liksom inte helt oentusiastiska i början...
Men nöjd blev han dalmasen, med det lilla vi gjort!
Snart dags att campa på vardagsrumsgolvet.
Imorgon är en ny dag så kanske jag kan få lite fart på dom igen!?

Inga kommentarer: