24 aug. 2008

Mobbe

Här ser ni den direkta orsaken till min bloggsvacka.
(förutom arbete, gräsklipp och allt vad det är som förgyller mina dagar här i jordelivet)
Jag har haft fullt upp att bekanta mig med min nya kompis:
Sony Ericsson med mellannamnet "C902".

(stordottern vill gärna lägga beslag på den.
Här får hon hålla den en kort stund för fotografering)
Den var inte billig och jag får lätt ångest av att köpa dyra grejer:
kunde köpt en säng istället, eller en billig laptop, eller vinterdäck, eller en fåtölj eller helt enkelt låtit pengarna vara kvar på kontot.
Nu är det som så att sambon är av en annan åsikt...
Pengarna ska rulla och man ska kul för dom.
Och om sanningen ska fram så var det han som TVINGADE mig att köpa mobilen.
Jo - det är alldeles sant!
Hans mobil slutade funka och då ville han ärva min och alltså var jag tvungen att köpa en ny.
Stackars mig... =)
Hans mobiler håller inte så länge eftersom han är utomhus på jobbet hela tiden.
Och en massa finesser är han inte heller intresserad av.
Nästa gång hans mobil kraschar får han ärva lilldotterns: en liten cerise sak med blommor på!
Så sött!
Mooaaahaaa!!!!

5 kommentarer:

Lilla livet i Ingeborg sa...

Nejdå jag har inte bara vita böcker, men kameran ville hellre ta kort på den vita delen av bokhyllan:-)

Känner igen det där fenomenet med mobilerna. Här är det lite tvärtom. Pär tröttnar på sin, köper en ny och så får jag ta över hans gamla med massa kalkdamm!

Emmas idéer sa...

Åh tack för informationen. det var inte riktigt som jag hade tänkt mig då, men det är kul att få veta ändå.
Jag had efantiserat om något med kriget att man var tvungen att väga sig för att få komma på tågen och massa sånt där.

Ha en trevlig söndag.

Kram

Vickiehickietorian sa...

åh, jag känner igen mig. det är adde här hemma som står för påtryckningarna när det ska köpas en ny mobil.
jag fick g900i för ett tag sen av honom.
de kanske är släkt, din och min mobbe? vi kankse ska ha släktträff?

Olle sa...

Trevlig mobil! Fast jag hade för stor tumme för den...tyckte det blev för mycket feltryck. :P
Jag är mobilnörden här hemma...jag byter, frugan ärver. :)

Olle sa...

Hehe...den som Googlar ska finna! :)
LCHF = Low Carb High Fat
Ge fan i allt som innehåller socker (kolydrater) och ge kroppen mer långverkande energi från fett istället. Fett blir man inte fet av nämligen...tvärtom! Det är allt socker man blir fet av.
Vi har inte ätit potatis, pasta, ris, bröd, godis eller annat kolydratrikt på 4 veckor nu. Däremot har vi levt på ägg, bacon, bearnaisesås, majonäs, kött, fisk, räkor, smör, grönsaker, sallad...och kaffe... Testa!! :)
Men Googla först...finns mycket man bör sätta sig in i först.