11 jan. 2009

Blablabla

Sådärja - nu är den på plats och igång - stordotterns nya dator.
Hon "fick" den ju i julklapp men det är först idag vi köpt den.
Min käre killkompis från Falun, Norrland kom och hängde med oss till Vås.
Tack P!
Vilken djungel...
Men till slut hittade vi en fin(vilken bonus) och bra dator.
En stationär med 22" skärm. Coooolt.
Känns väl lite sisådär med en stationär men hon har ju haft en bärbar och så himla ofta kånkar hon inte runt på den.
En stationär har ju den fördelen att skärmen blir stooooor och bra och det går att bygga till "burken" med en massa prylar om man vill.
Men som sagt - det är lite som att om man skulle köpa en tjocktv istället för en plattv.
Nu är hon igång med datorn och det lär nog bli svårt att få henne isäng och till skolan imorgon...
Lilldottern fick besöka Hööks och handla upp sitt presentkort där så hon blev oxå nöjd.
(det kommer att glittra och glimmra om hästen)
Jag blev inte nöjd eftersom jag bara fick åka förbi både NORDIK och IKEA...
*snyftar*

Igår var jag på en kollegas överraskningsfest.
Hon har fyllt 60 och barnen hennes ställde till med kalas.
Jättegod mat och trevligt.
Barnen hade fixat ett bildspel (med kort på jubilaren såklart) som stod på så alla gästerna fick titta.
Vilken bra ide! (ska lägga det på minnet tills min morsa fyller)

Och nu alldeles nyss var vi över och grattade lilla grannen A som fyllt 6 år.
Så nu skvalpar det runt lite tårta och kakor i magen.
(ovanpå Maxburgaren och fläskfilen...)
Jag MÅSTE komma igång med mitt nya hälsosamma liv.
Imorgon.

Huset bakom oss är sålt.
Alltså får vi snart nya grannar.
Det blir spännande!

Inga kommentarer: