23 jan. 2009

Ensam hemma

Blev ensam hemma idag igen!
Sambon är på jakt (att han inte tröttnar på att ranta runt i skogen o sikta?)
Och barnen kom min mor och hämtade idag.
De ska vara hos henne och hästarna(att de inte tröttnar på att kajka runt på hästkrakarna?) tills imorgon.
Och här är jag.
Alldeles ensam.
Med ett halvt kilo räkor och en stor soffa alldeles för mig själv!
Känner mig fortfarande lite halvrisig men det är inte värre än att jag kunnat jobba.
Ska dra på mig mysbyxor och sockor.
Sen kryper jag under filten medans räkorna tinar.
Dehär tillfällena när jag är ensam hemma tröttnar jag aldrig på.
Men så är jag ju en sann eremit oxå! ;-)
Hoppas att ni oxå har en sköööön fredagskväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa du det är inte helt jäkla fel med en stilla lugn kväll när man kan få rå om fjärrkontrollen helt själv en kväll.... avis :)) Jennie

Anonym sa...

Jäkligt synd att räkor smakar skit bara. Lät som en bra kväll annars (:

Anonym sa...

Vet inte hur det känns att vara helt själv en hemmakväll..Har inte varit det sedan innan barnen föddes...Ja, om man inte räknar när man gått ut på krogen då...för då har jag varit själv...men då är man inte hemma..
Skönt kan jag tänka mig....