18 jan. 2009

Färdig!

Helgens småprojekt är avklarade!
Här är stolen ogjord.

Och här är den färdig!
Snyyygggt. Det gamla tyget får vara kvar. Passar kanon.

Lampfötterna. Köpta för 10 år sedan.
Gillar formen men inte färgen.

Blev som jag tänkt!
Nu ska de bara få nya skärmar i svart eller vitt.
De nuvarande är gröna och det vill jag inte ha.

En spegel som också fick bli svart när jag ändå var i farten.
Den var blaskbrun innan.
(i all hast hann jag inte ta kort på speglarna - bara slet ner dom från väggen och började slipa. Snabbt. Innan jag hann ändra mig!)

Den andra spegeln.
Var mörkt ekfärgad sen innan.
Ett gammalt auktionsköp.
Ångrar lite att den inte blev svart...
Men nu får den vara vit ett tag iaf.
VÄGGEN däremot ska bli ljusgrå.
Måste samla kraft och få det gjort...
Kruxet är en 2 tons garderob som det kommer bli knöligt med...

Det var allt för denna helg! =)
Var hem till en kollega idag som har nytt kök och en massa fina saker.
Så nu kliar det lite i fingrarna vad gäller det mesta.
Jag vill oxå ha kökslådor som säger sssswwwooosh när de glider in den sista centimetern.
Mycket vill ha mer!

4 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

Åååååååååååå, vad fiiint! du kna köra hit det på en gång!vissa saker komma passa omedelbums andra kommer passa in med tiden, jag är ju inte riktigt klar med huset!

Anonym sa...

jag ska nog gå över med mina grejer som behöver målas... i svart.

DRÖMHUSET sa...

Du har verkligen legat i, vilken förändring! Stolen blev sååå snygg i svart! Är mycket avis på dina otroligt fina lampor, tröttnar du så står jag först på tur :-D

Kram Sofie

Anonym sa...

Fint gjort, meeeen man ska egentligen inte måla om gamla stolar( tänker på värdet pengar som rullar iväg) Hoppas det är bra med dig, du måste ha tagit uppåtpiller som hunnit så mycket. Vet du ett Sören olsson (sune och bertböckernas och prins annorlundas förf. gått över till blogspot oxå./Berith