27 jan. 2009

VAB

Igår och idag har jag "vabbat".
Varit hem för vård av barn alltså.
Lilldottern är dunderförkyld och har haft feber.
Idag har hon börjat "dryga sig" igen så hon är på bättringsvägen.
Jag ska jobba imorgon iaf.
I sommar fyller min lilla "bäbis" 12 så då får jag inte vara hemma nåt mer.
Och egentligen klarar hon sig bra nu med men hon ville inte vara ensam hemma så jag veknade såklart.
(skulle jobbat till halv6 igår. Det är länge ensam.)
Så fort åren gått.
Och stordottern har inget barnbidrag längre utan nu heter det studiebidrag.
(och då för typ 15-16 år sedan så tyckte man blöjor och välling var dyrt. I relation till mobiler, märkeskläder, smink, B&J-glass och datorer så var det väldigt billigt...)
Småbarnstiden kändes stundtals som en evighet som man trampade runt i men den var förbi fort.
Inser jag nu. Med facit i hand.
Tänk så skönt å andra sidan att slippa detta blöj-, napp-, kolik- och förlossningsprat.
Alla åldrar har sin tjusning!

Såhär bra kan man ha det när man är sjuk.
Liggandes på soffan med en varm laptop på lilla magen.

Inga kommentarer: