27 jan. 2009

Famous

När jag skulle lämna blodprov idag så sträckte damen i kassan på lasarettet fram min blodremiss innan jag ens hunnit öppnat min lilla(?) mun.
Tur att man är ihågkommen kändis nånstans!
(men vad jag är känd för på SalaLasarett är nog inget att skryta med. Tyvärr. Jag och typ 300 pensionärer...)

Och i allt detta elände i vida världen så har blodprovstagning gått stá och blivit gratis efter årsskiftet.
Vilken överraskning.
Gratis är gott.
Från hundra riksdaler till zero.
Det ger mig väldigt plus i plånkan.
Men å andra sidan så vore det bättre att kriget i Gaza upphörde.
Då skulle jag med ett stort leende på läpparna betala mina blodprov......

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bäst vore ändå om Lasarettet kunde behålla pensionärerna där. Usch vad jag är less och trött på dom nu!

LoWa sa...

Är det mycket krångel va? Med rullatorer o betalning. Och i- och urstigning... Annat är det med eleverna, som studsar in i bilen och studsar ut! =)
Ps.Jag tycker du borde börja blogga! Den skulle nog va väldigt underhållande!

Anonym sa...

i och ur kan vara spännande, men det är framförallt det förbaskade gnatet. Har en tant jag redan nu efter den här korta stunden skulle kunna skriva en hel bok om. Det blir så överdrivet så det är riktigt komiskt till slut. Vet inte om jag ska skratta eller gråta emellanåt (:

Men jag tror jag nöjer mig med att läsa om andras liv

LoWa sa...

Så när du läser om andras känner du dig nöjd med ditt!
(du ser ju vilket spännande, NOT, liv jag lever - på väg mot 40-års kris med stora steg...) Haha
Hur går det på husfronten?

Anonym sa...

På husfronten intet nytt kan man väl tyvärr säga. Det kryllar inte av fina lägen som är till salu för under 2 miljoner. Men jag håller fortfarande ögona öppna. Plötsligt händer det!

Men du har ju ett helt år kvar, så stressa lugnt (:

LoWa sa...

ETT ÅR!???!!?????
Jag har faktiskt 7.... eller... ja i alla fall 2 år kvar. Så det så.