8 jan. 2009

Shoppa

Jag gillar att shoppa.
Det sticker jag inte under stol med.
Eller: det kanske är mer korrekt att säga att jag gillar att gå på stan i affärer.
(inte klädaffärer. Hu vad tråkigt!)
Och det behöver ju inte nödvändigtvis betyda att jag köper en massa.
(men det är ju lätt hänt att det köps lite emellanåt... Hello - jg är ju bara människa liksom!)
Jag åker gärna och shoppar ensam.
Gör mig ingenting.
Har man sällskap så ska det ätas, sinkas, pinkas och klagas över skavsår och bla bla bla bla.
(så sällskapet brukar få tydliga förhållningsregler redan innan avfärd)
Stordottern är ändock ganska härdad med en mor som jag, men sist så sjönk hon till slut ner i en sån här skön säck.
Medans jag irrade vidare och kände och kikade på alla fina prylar!

Min syster deklarerar alltid när vi shoppar tillsammans att mina ungar är mycket uthålligare än henne.
Så sant så sant!
Men ska man springa Vårruset i maj så vill det till att jag springer i mycket affärer så jag får starka uthålliga ben muskler. ;-)
Det är enbart därför jag shoppar.
*fingrarna i kors*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte springa vårruset i maj men har svårt att hitta en kul motionsform för att få upp flåset...men shopping funkar alltså? Jag tror jag ska prova träna nån dag, IKEA är trevligt har jag hört...långt att gå där:)

LoWa sa...

IKEA är perfekt! För när man tror man är klar så kommer man på att man glömt de där billiga servetterna som ligger vid ingången så då måste man springa tillbax dit!