17 jan. 2009

Here I go again

Nu är jag igång igen:
Är klar med slipning och håller på och grundmålar.
Under penseln denna gång hamnar två speglar och en stol.
Stolen och en spegel blir svart.
Den andra spegeln blir nog vit.
Vill inte bli för enformig med bara svart.
Så jag blandar med lite vita prylar.
Väldigt varierande va!?
Svart eller vitt.
Men grått är ju oxå snyggt!
Förstås.
Men det blir nog väggarna som får bli gråa.
Ett av mina många kommande projekt.

Igår blev jag jaktänka.
Och så åkte lilldottern till sin mormor.
Kvar här är stordottern och jag och alla husdjur.
Och det går ingen nöd alls på oss!
Igår kväll blev vi uppbjudna till en annan jaktänka på tacos.
Very nice!
Blev kvar där alldeles för länge.
Sen hem och latade i soffan med en bunt tidningar jag lånade.
Idag blev det en promenad "oss jaktänkor emellan".
Och nu har jag en pensel i handen, chips (ooopps) i magen och radion på "Rockklassiker".
Kan det bli så mycket bättre än såhär en lördag eftermiddag!?!
(förmodligen går många meningar isär här. Men för mig, en målargalen eremit med chipsomani, så är detta precis som jag vill ha det för att trivas som fisken i vattnet!)

Jag hoppas att ni oxå har en bra lördag!?!
Vad gör ni?

Inga kommentarer: