17 nov. 2008

Lördagsnöje

Här kommer en före-efter kavalkad på gardiner!
Så ni som känner redan nu att det vänder sig i magen eller har ointresse på minusnivå: surfa vidare! =)
Ni andra (om nu nån är kvar) håll till godo:

Såna här gardiner har jag haft i "köksdelen" i minst 4 år.
Året om.
Utan att tvätta. (sant) (tyvärr)
Skulle aldrig falla mig in att byta för att det blir ny årstid.
Byter gör jag när jag är sugen att byta.
Typ var 4:e år alltså!


Och dessa i "matdelen".


Startskottet till bytet var ju den fina kudden jag fick när jag fyllde år!
Så jag inhandlade raskt nytt tyg till kökssoffan (var rött med vita små stjärnor tidigare. Missade före-bild i all iver...) och fönstren.
Soffan ska förresten bli vit vilken dag som helst!
Var sugen på svart men efter att rådfrågat några vänner så fegar jag och gör den vit.
Tills vidare.


Här är nya gardinen i "köksdelen".
Fuskhissgardin.
Jäkla strul att sy.
För en syamatör som jag.
Tur jag har sprättnål.
Den används flitigt.
Lika flitigt som svordomar.
I vecken ligger gamla gardinstänger för att vecken ska se "äkta" ut.
Inte alls perfekt men det duger.
I en sisådär 3-4 år. ;-)


Och såhär blev det i "matdelen".
Panellängderna fick hänga kvar.
Av bekvämlighet och snålhet.

Nu ska köket pimpas med lite svarta ramar och annat "rassel".
(och helst ny väggfärg...)
Och kanske att jag ska kunna klara att sy en löpare av en snutt tyg som blev kvar.
Jag lovar inget.
Sy är inte en favoritsyssla.
Mäta, mäta, vika, fixa, trixa innan man ens kan börja sy...
Är alldeles för teoretiskt och problemlösaraktigt för att passa min lilla estetiska hjärna.

Tack för visat intresse.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt klart snyggt!!!