27 nov. 2008

Mördare

Idag har här bakats lussekatter.
Har fortfarande inte fått fram adventgrejorna.
(ingen fara, jag vet, det är inte förrän på söndag)
Men det beror helt enkelt på att jag törs inte gå ut i uthuset ensam och hämta dom.
De ligger på övervåningen i vårt fallfärdiga uthus utan belysning.
Längst upp, längst in i mörktet där ingen hör om man skriker...
Och om man går där i mörkret med bara ficklampans sken framför så är det faktiskt just och precis då som alla mördare och vålnader anfaller mig i ryggen, bakifrån.
Så det är bara därför stjärnorna inte är uppe än.
Imorgon kommer jag hem medans det är ljust ute så då ska de bäras in.
Stjärnorna alltså.
Inte mördarna och spökena.
De får vackert stanna kvar ute i boden.

5 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

åh, jag har också mördare och spöken både ute i uthusen och inne på vinden.
det är asjobbigt!

Vickiehickietorian sa...

fresten... vilken snygg profilbild! du passar ypperligt i brillor!

Lilla livet i Ingeborg sa...

Åh vad jag blev glad när jag kollade min blogg nu!!:)

Så roligt!!

Lilla livet i Ingeborg sa...

Visst ja, angående ditt inlägg om mördare och vålnader.
När jag är skrajsen så brukar jag tänka så här: Tänk dig att du kommer till jobbet dagen efter och berättar att "igår såg jag ett monster som stod och såg läskigt ut i hörnet av uthuset". Hur troligt är det liksom:)

Anonym sa...

Vilken fin bild du har??? Har stora tösa tagit den eller är det en egobild...