3 nov. 2008

Viftpek

-Kan du hämta du vet såna där lappar som ligger på hyllan där?
Så sa min kollega till mig i klassrummet i morse samtidigt som hon viftpekade med armen åt ett håll.
Javisst sa jag (hade inte en aning om vad för lappar hon menade...men tänkte att jag fattar nog det om jag får syn på dom...) och styrde stegen mot hyllan som hon pekviftat mot.
-Haha - nää inte där på den hyllan, skrattar hon glatt och förklarar:
Jag menar såna där ark med klisterlappar, som ligger på hyllan ovanför datorn, i klassrummet mittemot vårat klassrum.
My God!
Hur skulle jag kunnat fatta att hon viftpekade och menade nåt i ett helt annat klassrum är det vi har!
Hon berättade att hennes man klagar på att hon inte säger tydligt och klart vad hon menar.
Jag säger som såhär att just på den punkten håller jag väldigt mycket med honom! ;-)
Du är kul du Maka!

1 kommentar:

Anonym sa...

du är ju min kompanjon du ska väl fatta, använd fantasin och lite till..hahaha, ska försöka skärpa mej men har lite fullt upp just nu med "prajmning" och allt, du vet Kram