5 nov. 2008

Sticka

Mina döttrar har drabbats av sticksjuka.
De stickar nästan hela tiden.
Imorse visade stordottern att hon stickat ett fodral till iPoden.
Jättecoolt faktiskt!
Och lilldottern satte sig och stickade imorse fast hon inte borstat tänderna eller gjort klar läxan som inte hann bli klar igår...
Och sent en natt så såg jag att det lyste hos stordottern och så hörde ett svagt "klickande".
Jag stövlade in och skulle säga åt henne på skarpen att slå av datorn och SOVA istället.
Men vad gör ungen?
Jo - hon sitter och STICKAR!!
Mitt i natten!
Själv så är jag urusel på att sticka.
Fick inte lära mig i skolan för syfröken sa att vänsterhänta ändå inte kan sticka...
Jag trodde att det var så men sen har jag fått veta att det har alls ingen betydelse om man är höger eller vänsterhänt.
Men å andra sidan så är nog inte stickning min grej riktigt.
Fast det är kul att ungarna gillart!

4 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

vilka fina flickor! det kommer bli bra folk av dem!

Anonym sa...

dax attbörja stickjuntta här på gatan? kan medela att jag blivit moster till en liten flicka i E-tuna. mvh favogrannaen( för tillfälle den ende)

Vickiehickietorian sa...

man kan tro att du fastnat i stickträsket....bloggen tar stryk.

Anonym sa...

Jag hoppas resan gick bra hur nu ni färdades på för vis...och jag uppfattade att det inte är så bra där uppe...
Hörde även här hemma att storatösa glömde allt däruppe "ler"...Tur att det finns postgång...