30 nov. 2008

Middag

I fredags blev vi bjudna (eller bjöd vi oss själva? Minns inte.) på middag hos grannarna.
I deras nya kök.
Det är så vitt och fint att det fan svider i ögonen! ;-)
Och i lördags bjöd vi ner vänner på middag.
Bästa väninnan S hade med sig tulpaner och en chokladask som hon räckte över till mig.
Jag tackade såklart artig och sa sedan att chokladen den gömmer jag undan för annars är det alltid nån som mosar i sig den.
Och så gömde jag den snabbt bakom makaronerna i skafferiet.
Idag när jag plockade fram chokladen för att mumsa i mig den så slog det mig:
Gjorde jag bort mig igår?
Menade hon att den skulle ätas som lite gott till kaffet efter middagen????
Oj då.
Pinsamt om det var så...

4 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

jag hörde nog att ni varit på middag...finfin soffa, fina fiskens skyltfönster. jättefina magar!!!

Anonym sa...

kul att vi oxå vart bjudna, nä vi låg i soffan o och kolla film, åt en god middag hemma. ja är inte bitter. mvh favo grannen.

Anonym sa...

Hmmmm...jag visste inte att du hade pyntat i fönstret brevid förrens efter jag tagit kort och hade jag vetat så hade jag tagit ett snabbt kort på det med...men hade en grabb som tyckte jag var pinsam...så jag fick föröska vara lite diskret i mitt fotande....jag får göra det på torsdag (och läggain det eftråt )då jag ska dit med grabben ...igen...snacka om pinsamt men vad gör man om grabben inte är nöjd...själv mår jag så dåligt när han oxå mår dåligt...för det har han verkligen gjort....

Vickiehickietorian sa...

tack! och tack! jag håller med du jag! ses vi kanske på lördag?
glöggparty....det vore väldans trevligt