30 nov. 2008

Unkishelgen

Förra helgen var jag ju till "norrland" och fixade lite med killkompisens lägenhet.
Fredagskvällen rivstartade för hans del med shopping på Åhlens.
(han var inte riktigt förberedd på det anar jag)

Senare på kvällen gick vi ut på fin restaurang och käkade oss proppmätta.
Nice.

Och väl hemma i lägenheten igen så satte vi oss, mätta och dästa, och surfade vid varsin dator.
Socialt va!? ;-)


Här(blir en närbild. förbaskade blogger vill inte ladda upp bilden där man ser hela kuddarna) är hans nya soffkuddar som en annan kamrat till honom inhandlat å P:s vägnar.
Många skola vi varen som hjälper denna arma man med hans lägenhet som Gud glömde.


Men denna blomman är inte glömd av lägenhetsinnehavaren.
Synd nog.
Den har tillbringat sommaren på balkongen för den skulle kastas hade P bestämt sig för.
Så då förstår jag inte varför han bär in blomskrället nu när det blev kallt??
Ska den dö kan den väl få dö på balkongen?
Nu stod den MITT i vardagsrummet och varje gång den skulle passeras utbrast P:
"Akta bladen!!"
För halvdöd är den redan.
Bara jag tittade på den rasade det blad.
Snälla P! Släpp den. Låt den gå vidare till andra sidan. Det är över nu. Den har levt sitt liv.
Jag lovar att vi fixar en ny! ;-)


Lördagen tillbringade vi på stan igen.
Voj voj vad mycket fint det fanns överallt.
Till P:s kök inhandlades en svart "hiss-upp-gardin".
Och en adventsstjärna modell XL.
Sedan blev det tyvärr inte så mycket mer inredning fixat.
(han är inte uthållig alls. Hela dagen hördes hans klagan som ett mantra i kölvattnet bakefter mig. Men ska lägenheten bli fin får man lida pin.)
En snygg golvlampa tittade vi ut men glömde köpa. Suck.
Jag å andra sidan hann shoppa lite till mig själv och vårat hus.
Två flugor i en smäll.


Vi lastade in varorna på P:s kontor vartefter. Och till min stora fasa så liknade hans office lägenheten i mångt och mycket...
Får ta ett krafttag här oxå.


här är snygga stjärnan.
Men P är en traditionernas man och den blev snabbt förpassad till ett hörn på sovrumsgolvet.
Det var alldeles för tidigt att ställa den i fönstret förra helgen.
Vad skulle grannarna säga liksom...
(för övrigt fick jag ett MMS igår om att den var på plats i fönstret. Ordning och reda!)

Inga kommentarer: