19 feb. 2008

Blutsaft

Min lilla tonåring är trött, less och grinig.
Det är inte lätt att vara tonåring.
Jag minns alla känslor och tankar som snurrade runt, runt.
Det är inte lätt att vara tonårsförälder heller ska gudarna veta.
Så för att pigga upp henne och ge henne energi och ork köpte jag Blutsaft idag.(snordyrt)
Några kollegor talade sig varma om det.
Tonåringen anade direkt oråd när hon såg förpackningen.
- VAD är detta??
Jag läste innantill på förpackningen för att verka trovärdig.
Vad händer? Hon sparkar bakut!!! Det blev en rejäl ordväxling för att få henne att prova och dricka det. Bajsvatten, sa hon.(liknelsen var ju inte helt fel)
Arg som ett bi tar hon med "hutten" upp på sitt rum. Senare kom hon ner med en tom mugg.
Lär väl visa sig om det var krukväxten eller hon som tog hutten.
Krukväxten hennes är inte heller så pigg och glad.
Jag vill ju bara hennes bästa...(dotterns alltså)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha...det där skulle jag aldrig få i min barn....
Du har lydiga barn du...om det nu hamnade rätt!!!

Anonym sa...

Ja, jag drack det & fick ont i halsen, det är väl drf jag är sjuk. Så fick man jätteäcklig andedräkt också. Det var sista gången!

Anonym sa...

för mig med!