12 feb. 2008

Sortera och motionera

I vårt hus sorterar vi tidningar, hårdplast, mjukplast, metall, glas, förpackningar, brännbart, deponi och kompost (för det vill Sala kommun) OCH HÖNSMAT (för det vill min mor och hennes hönor).
Så vi sorterar alltså komposten... Hönor äter det mesta men inte kycklingrester (oetisk tycker min mor)och feferoni ratar de visst.
Så idag när min mor var här så var jag i full färd med att göra fruktsallad: jag skalade och skar bort kärnhus och min mor stod med huvudet i slasken och plockade upp vartefter nåt landade där.
Och så blir jag bannad om jag slarvar med att spara hönsmat: OM du VISSTE vad glada hönorna blir när de får era rester! (här gör hon en imitation av en glad och hungrig höna)
Alltså ska jag även ha dåligt samvete gentemot en skock höns också.

Idag så skulle lilldottern till Sorf och rida.
Mor min skulle med och jag föreslog att de åker bil så tar jag en promenad dit.
Gjort på en kvart tänkte jag... hehe. Det tog 28 minuter!!
Kunde väl aldrig ana att Sala är så stort. :) Men skönt var det!

Imorgon står det styrka på schemat för kvällen.
På morgonschemat står det att jag ska öppna på fritids. Gäsp.
Dags att sova strax alltså. Klockan ringer 5.10.

Inga kommentarer: