26 feb. 2008

SOLO!

Jag är alldeles solo hemma!
Inga barn, ingen karl, inga kaniner.
Bara två gerbiler. Och stör inte dom mig så stör inte jag dom.
Har jag tur så blir jag ensam till torsdag kväll.
Måste nypa mig i armen för att förstå att det är sant.
Barnen och kaninerna (jag är nog inte riktigt betrodd att sköta om dom) är hos min mor.
Och sambon är på arbetet i Göteborg.
Imorgon ska jag olja in bänkskivorna och bordet. Kanske även måla toataket.
Måste hinna lata mig oxå, och njuta av ensamheten.
Tror dock att jag kommer vara väldigt mörkrädd ikväll när jag ska sova...

Var på stan idag.
Stötteihop med en gammal kompis.
Vi gick och fikade tillsammans. Nice.

Nu ska jag se på Bygglov, käka äggmacka, dricka te och bläddra i några färska inredningsmagasin.

Nån som är avundsjuk? =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jadu..här är det en som jobbat men slutat för dagen. Pust!!!
Slönt för öronen...har haft en skikdag på jobbet....Så här är det en som är avundsjuk på dig må du tro...som är ledig och solo på det...Skönt!!!
Ev blir jag halvledig på lördag och söndag då nga av barnen åker iväg med H...men minsta är hemma...

Vickiehickietorian sa...

JAG!