20 feb. 2008

Månförmörkelse

Inatt vill lilldottern att vi ska kliva upp klockan 4 för att titta på månförmörkelsen. (Skulle inte tro det va...)
Och vad är det att se?
Månförmörkelse=mörk måne=ingen måne=svart natt eller vad då??
Det är jättefint att hon intresserar sig för universums mysterium.
-MEN INTE KLOCKAN 4 PÅ NATTEN!!!
OM jag skulle vakna då (troligt...) så har jag lovat väcka henne, som den goda mor jag är.

Dags att dra ett par drag på benen med hyveln.
Imorgon stundar bad med eleverna.
Och då vill det till att "fröken" har släta fina ben att svassa runt med. =)
(att de även är likbleka är en annan sak...)

2 dagar kvar innan sportlovet träder i kraft!
Men redan nu känns en vecka alldeles för kort.
Men å andra sidan så är inte påsklovet så fjärran bort.
Eller sommarlovet!
Nu kommer veckorna att gå fort mina vänner(om jag nu har några kvar här på bloggen. Det är ju inte precis så att det haglar kommentarer...) och snart är sol och sommar här!

5 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

inget! absolut INGET skulle få mig att gå upp!
fast det skulle itne förvåna mig om jag sitter där inatt kl 4 och glor med ögon som kanppt syns för allt ögonlockshud som svullnat.
JDet är lika bra att jag tar med kameran. då lägger jag ut en kolsvart bild på min blogg imorgon!

LoWa sa...

Bra! då behöver inte jag släpa mig upp. Du fixar reportaget alltså! =)
Jag ska oxå börja lägga in bilder. Haha vilka roliga kort på sonen din i diket. Hälsa att jag gillar hans fillingar!

LoWa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Nog för att jag är morgonpigg men det finns gränser när ens morgon börjar!!!Inte kl 4 ivarjefall....

Vickiehickietorian sa...

jodå, det är bara det att hans fillingar syns JÄMT!
och jag är trött på det modet!
ha det