16 feb. 2008

Frestelser...

Har sedan 2,5 vecka kört med GI-diet. Inte enligt nåt strikt schema men
så gott det går har jag slopat bröd, mjöl, bullar, pasta, ris osv.
Det funkar jättebra såtillvida att sötsuget faktiskt är så gott som obefintligt! Härligt!
Just nu syns inget på vågen sedan en vecka tillbaka, men måttbandet visar nog på lite minskning av kroppshyddan.
Jag hoppas så in i bänken att jag ska lyckas få bort lite (MYCKET!) kilon till sommaren.
Måste det. Vill det. Ska det. (self-coaching)
Men idag när jag stod vid Karamellkungens välfyllda lådor och lassade ner lördagsgodis åt de andra 3 i familjen, ja DÅ var det svårt att stå emot. Vilken doft, och vilka färger och alla goda smaker!!! VILLE HA!!!
Och om jag känner doft av kanelbulle så blir jag också VÄLDIGT sugen...

Inga kommentarer: