25 feb. 2008

I hamn

Äntligen - nu har jag och alla döttrarna hittat kläder till det stundande bröllopet.
Puh. Jag fyndade en svart (igen) blank klänning för 130:- och svarta (såklart) lackskor.
Klänningen var ärmlös så jag måste ha nåt att dölja mina vita armar med.
Tror det får bli en snäll förfrågan om det hos grannen.
Hon har riktiga galadressar hon! (hon kommer få kväljningar när hon ser mina skor. Platta, fotriktiga. Med rundad tå.)

Hemtex hade erbjudande om att man fick halva priset på en valfri vara.
Det var så vänligt av dom så då var jag ju tvungen att köpa nåt.
Efter 300 varv i butiken så bestämde jag mig för en svart filt.
Och det skulle jag ju inte gjort...
Att ligga under den är som att befinna sig i elektriska stolen.
Det sprakar och gnistrar rejält. 100% akryl.
Vad hade jag väntat mig? Får koppla åskledare till soffan.

Återstår bara att fixa bröllopspresenten. Sedan är nog nästan hela bröllopet i hamn.
Om vi hinner till kyrkan. Lilldottern ska ta märke i voltigen samma dag.
Och bröllopet är i urskogen Bjursås...

Nu ska jag slänga upp mina trötta fötter på soffbordet.
Ännu en dag är till ända.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka är det som gifter sig....nyfiken som jag är....
Skönt att allt är fixat till bröllopet...Du vet , jag har en vit kofta som är din....som jag har glömt gett dig, hmmm..
Minnet är inte det bästa...får skylla på åldern...

LoWa sa...

Haha - det är min kusin Lina som bor i Falun. Är lite drygt att A ska tävla samma helg. Samma dag är det märkestagning och dagen efter bröllopet är det tävling. Så jag blir nykter och kör hem på natten. Men, men, det är som det är. Kul att det tog m kickbox! Ska ni dit igen?