18 feb. 2008

Kompledig hela vt

På mitt arbete ska vi hädanefter skriva i fyllnad, VAB och liknande via nätet och maila till lönekontoret. Jättebra tänkt.
Det ska spara tid för vår kanslist.(men grejen är den att det tar nog mer tid för henne att förklara för oss hur tusan man bär sig åt än om hon fick göra det själv. Och sedan ska ju någon dubbelkolla allt oxå...)
Nåväl-jag gav mig tusan på att fixa det nu härhemma, på arbetet finns varken tid eller tillgång till dator på arbetstid. Nu har jag suttit 40 minuter på min dyrbara kvällstid och strulat.
Fan vad sur jag är.
Men skam den som ger sig: Det gick till slut!!!
Men har alla 78 försök registrerats som jag gjort så har jag mycket komp att ta ut! =)
Jag kan nog ta ledigt resten av vårterminen. Typ.

För övrigt så kom TV4 till arbetet och gjorde ett reportage om en gigantisk pärlplatta som eleverna gjort. 144 000 pärlor har det gått åt.
Och jag blev med på tv!(i en halv millisekund ungefär)
Nu återstår att se om vi blir med i Guiness rekordbok.
Det vore nåt att berätta för barnbarnen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

BARNBARN!?!?!?!?

LoWa sa...

Ja älskling: en hel bunt vill jag ha. Men du får vänta tills du blir 25 i allafall! Puss