16 feb. 2008

Monstermackan

Äntligen färdigstädat!
Men helt tipptopp är det inte för jag har en förmåga att "punktstäda".
Rensade ur lilldotterns femtioelva väskor som hänger i hallen
(hon är väldigt ombytlig vad gäller det mesta).
Och där hittade jag tupperware-matdosan som jag trodde var förlorad. Kul.
Mindre kul var att i den så hittade jag även hennes matsäck anno 2003.
Fy tusan-var rädd att den skulle hoppa upp och bita mig... Fan vad äckligt.
Men lilldottern påstår att hon hinner inte packa upp sånt eftersom vi åker på bröllop (jätteofta-verkligen...typ var 7:e år) och tvingar henne att städa sitt rum och så. (oxå det var 7:e år ungefär)
Stackars stressade lilla barn.
Hon har ett tajt schema eftersom hon måste hinna sitta vid datorn också en sisådär 5-6 timmar om dagen. (om hon får som vill)

Nu vill jag bara sitta och njuta åt att vi har det så städat, men icke sa nicke, nu ska
här handlas också.
Innan gästerna kommer och stökar till... =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Var får du för gäster då??? eftersom du vill städat...Nyfiken som jag är :0)....Är det uppifrån?
För det är väl ingen som fyller nu eller ngt sådant
Jag har oxå hittat rester i väskor och det är så "usch-bläää"...

Anonym sa...

Usch, vad jag är dålig på att stava...Det ska naturligtvis stå "Var får du för gäster då??? eftersom du HAR städat och gjort fint....istället för "eftersom du vill städat"....

LoWa sa...

Min kusin kommer o jag ska skriva 90 placeringskort till deras bröllop. Sen kommer mamma med sin ungdomsvännina. Och om jag inte minns fel så är hon VÄLDIGT nogrann... Men nu är städningen gjord. Och det känns skönt. Måste få lite press innan jag tar tag i städningen!

Anonym sa...

Jodå...det där känner jag till att vet man att ngn ska komma så åker dammsugaren fram...Jag är likadan!
Med andra ord så skulle man ha lite folk hemma lite oftare :0)...
Jag ska oxå göra ett ryck....

Anonym sa...

jag sa INTE bröllop det var dumma dop!