16 feb. 2008

Lugnet EFTER stormen

Nu har alla gäster farit sin kos.
VARFÖR städar man innan? Särskilt när man vet att det kommer en liten (söt och go förvisso)
kille på 1,5 år?
Fingeravtryck på kyl och frys. (blir extra snyggt på rostfritt)
Digistivekex i soffan. (jag sopade ner det under dynorna... Eh.)
Kisspöl på köksgolvet.(precis när vi satt oss till bords)
Och ommöblering i skåp och lådor.
Han har säkert hunnit med lite till som jag ännu inte upptäckt...

Nåväl-vi fick mycket gjort iallafall. Jag har skrivit 90 placeringskort till min kusins bröllop.
De blev kanonsnygga. Och så skrev jag "iläggsblad" till psalmboken.
Senare kom även min mor och styvfar med en bekant som jag inte sett på 15 år. Jättekul!
Vi åt gott och pratade mycket gammalt.
Sambon kom en sväng han oxå och åt.
Han ägnar helgen åt att skruva ihop inredning till ett visst "Beautycenter".
Nu sjunker jag ner i soffan med en alldeles färsk inredningstidning och Melodifestivalen på tv:n.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det fräckt att inte carola gick vidare utan de andra tvillingmupparna!!!
Jag fattar inte de svenska folket (tycker att alla ska tycka som mig)
Just nu pimplar jag en öl (95 cl) det du.....
h har kommit hem från tyskland och hade lite gott och blandat med sig hem...Allt gick bra!