22 feb. 2008

Köpklåda

Nog är det väl typiskt: Drog till storstan efter jobbet med barnen.
Laddade visakortet med så mycket att vi skulle klara oss med god marginal, om vi så skulle köpa halva stan.
Dessutom var jag rustad med en hel lunta rabattkuponger.
Glad i hågen börjar jag jakten i butikerna!
Vad händer? Vad hitar jag? Inget, nada, nothing...
Asså man kan bli galen för mindre. Jag försökte verkligen hitta nåt. Bara för att.
Barnens jaktlycka var inte heller så god.
Strumpor, linne, skärp, krafs, krafs, krafs.
Tusan. Men jag hade inte förlorat hoppet: Vi hade IKEA kvar!
Där är det omöjligt att INTE köpa nåt.
Mycket riktigt: vagnen blev iallafall halvfull!
Men vad köptes? Jo - ny toaborste(det ÄR ju så billigt), glödlampor(alltid bra att ha), äppelklyftare(en sån MÅSTE väl alla ha?), plastbyttor(var tar alla vägen?), sladdosa(den var faktiskt snygg) och 24 plastmuggar(till jobbet).
Åh - jag är så besviken. Känns som att jag har ett hål i mitt hjärta...det var ju plånboken det skulle bli hål i...stort som en krater...
(sicket i-landsproblem va...)

Imorgon sitter jag återigen i ridhuset. Känns inte alls bra. Boring, boring, boring...
Lilldottern ska delta i clearround i hoppning.
Måste gå upp av väckarklocka. Uschabuscha.

3 kommentarer:

Anonym sa...

en äppelklyftare har ja med den är skit bra. barnen o ja ska ev till eskelstuna på sportlovet o shoppa, kommer att fynda som fan . är ute efter tränings kläder så det blir änu roligare på gymet. mvh favo grannen. god natt.

Anonym sa...

En äppelklyftare har jag tänkt köpa men tänkt "kommer jag att använda den"...men kul att höra att flera göra det...
Blir till inköp nästa gång...

LoWa sa...

Välkommen hit granne i 3:an! What took you so long? Eskilstuna tror jag är en bra shoppingstad. De har väl nåt stort köpcentra tror jag.